-->

Evde Teraryum Yapımı Resimli Anlatım

evde_terrarium_nasil_yapilir_resimli_anlatim

Terrarium cam vazo veya fanus içerisinde yeşillik yetiştirme sanatıdır, terrarium için mini bir ekosistem de diyebiliriz. Evde terrarium nasıl yapılır? resimli anlatım makalemizde aşama aşama bu işlemin yapımını anlattık. Terraryum, cam bir kap içinde küçük bir bahçe yetiştirmektir.
Bahçe seven fakat büyük bir bahçe ile uğraşacak vakti ve zamanı olmayanlar için ideal bir uygulamadır. Cam kaplar içine dilediğiniz çeşitlikte bitkileri yerleştirebilirsiniz.



Terrarium yapımı aşamaları


1.Adım
Terrarium yapmak için hangi bitkileri kullanacağınıza karar verin.
Herhangi düşük bakım isteyen bir bitki terrarium yapmak için kullanılabilir.
Birlikte iyi büyüyecek bitkileri doğru seçin. Klasik bir teraryum için uygun bitkiler yosunlar, kaktüstler ve eğrelti otlarıdır.

evde_terrarium_nasil_yapilir_resimli_anlatim (1)


Shares




  • Facebook







  • Twitter







  • Google+







2.Adım
Bir kap seçin.
Bitkilerin kökleri için yeterli derinlikte bir kap temin etmeniz gerekir.
Mesela küçük bir akvaryum şişesi teraryum için uygun bir alternatiftir.

evde_terrarium_nasil_yapilir_resimli_anlatim (2)


Shares




  • Facebook







  • Twitter







  • Google+







3.Adım
Teraryumu nerede muhafaza edeceğinize karar verin. Teraryumlar çok az ilgi ister fakat çürümeden uzun süre dayanmaları için doğru bir yerde bakılmalıdır.
Işık
Tüm bitkilerin ışığa ihtiyacı vardır, fakat terraryum bitkileri bundan müstesnadır.
Teraryumu ışığı direk değil de dolaylı yoldan alan bir yerde muhafaza edin.


Sıcaklık: Teraryumu ılık bir oda içinde tutun. Isıtıcı yanına asla koymayın.Aşırı sıcakla temasından veya ani ısı değişimlerinden kaçının.


Mekan
Enerjik çocukların, ya da evcil hayvanların erişebileceği yerlere terrariumunuzu koymayın.

evde_terrarium_nasil_yapilir_resimli_anlatim (3)


Shares




  • Facebook







  • Twitter







  • Google+







4.Adım
Terrarium yapmak için size lazım olacak şeyler;
saksı toprağı, çakıl taşı ya da çakıl, Activated charcoal diye internetten temin edebileceğiniz aktif karbon, saç yosun, dilerseniz akvaryum aksesuarları da ekleyebilirsiniz, fakat asla doğal bir bahçe görünümü olsun diye içine böcek falan atmayın yoksa teraryum içindeki bitkilere zarar verir. Ve teraryumun bakımını yapacağınız zaman olası mntar enfeksiyonlarını önlemek için mutlaka eldiven takın.

evde_terrarium_nasil_yapilir_resimli_anlatim (4)


Shares




  • Facebook







  • Twitter







  • Google+







Aşama aşama teraryum yapımı


1.Aşama
Cam kabı temizleyin. Konteyner önceden kullanıldıysa, sabunlu suyla iyice yıkayın ve tüm sabun artıklarını temizlemek için iyice durulayın. Kirli terraryumda zamanla bakteri üremesi gerçekleşir, bu yüzden mümkünse bir anti-bakteriyel sabun kullanın.

evde_terrarium_nasil_yapilir_resimli_anlatim (5)


Shares




  • Facebook







  • Twitter







  • Google+







2. Aşama
Çakıl taşlarını ve aktif karbonu cam kabın içine koyun.
Terraryum kabı içindeki bu karışım 2,5 cm’i bulmalıdır.

evde_terrarium_nasil_yapilir_resimli_anlatim (6)


Shares




  • Facebook







  • Twitter







  • Google+







3.Aşama
1 katman saç yosun ekleyin. Saç yosun toprağın çakıl taşlarından ayrı gözükmesini sağlayacaktır.

evde_terrarium_nasil_yapilir_resimli_anlatim (7)


Shares




  • Facebook







  • Twitter







  • Google+







4.Aşama
Toprak koyun. Terrariumun büyüklüğüne ve bitkilerin köklerinin uzunluğuna bağlı olarak, 5-7,5 cm arası toprak ilave edilmelidir.

evde_terrarium_nasil_yapilir_resimli_anlatim (8)


Shares




  • Facebook







  • Twitter







  • Google+







5.Aşama
Teraryum için kullanacağınız teraryum bitkilerini ekleyin.
Başka bir yerdeki topraktan bitkiyi çıkarın köklerini hafifçe sallayıp topraktan arındırın.
Ağaç diker gibi küçük bir delik açıp, dikin.

evde_terrarium_nasil_yapilir_resimli_anlatim (9)


Shares




  • Facebook







  • Twitter







  • Google+







6.Aşama
Bu aşama akvaryumda satılan aksesuarları ve çakıl taşlarını ekleyip, teraryumunuzu süsleyebilirsiniz.

evde_terrarium_nasil_yapilir_resimli_anlatim (10)


Shares




  • Facebook







  • Twitter







  • Google+







7.Adım
Bitkilerinizi hafifçe sulayıp, işlemi tamamlayın.

evde_terrarium_nasil_yapilir_resimli_anlatim (11)


Shares




  • Facebook







  • Twitter







  • Google+







evde_terrarium_nasil_yapilir_resimli_anlatim (12)


Shares




  • Facebook







  • Twitter







  • Google+







YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya haberlerin tüm hakları bizkadinlaricin.com’a aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbiri özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu haber veya yazılar sadece bizkadinlaricin.com tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak alıntılanabilir.





YAZININ DEVAMI ==> Evde Teraryum Yapımı Resimli Anlatım
Evde Teraryum Yapımı Resimli Anlatım
Evde Teraryum Yapımı Resimli Anlatım
LihatTutupKomentar