-->

Evde Kendi Kendine Meme Muayenesi Nasıl Yapılır?

elle_meme_muayenesi

Erken teşhis tüm kanser türlerinde hayati öneme sahiptir, her yaştan yetişkin kadın ayda bir kez elle muayene yapmalıdır. Elle meme muayenesi resimli anlatım makalemizde adım adım bu muayenin yapılışını anlattık. Bu uygulama ile kendi meme yapınız ve dokunuz hakkında bilgi sahibi olursunuz, böylece değişiklikleri kolayca anlayabilirsiniz. Meme muayeneleri uzanarak, duşta ve ayna karşısında yapılmalıdır.
1.Adım ayna karşısında
1.Ayna karşısına geçin ve sütyeninizi çıkarın. İyi aydınlatılmış bir ortamda tüm göğüs bölgesini net göreceğinizden emin olun.
2.Kollarınız yandayken göğüslerinizi bakarak inceleyin. Göğüs kontüründe değişiklikler, anormal bir şişlik, deride çukurlaşma ya da göğüs ucu şeklinde değişiklik var mı bakın.
3.Kollarınızı yukarı başınızın üzerine kaldırın. Tekrar ğöğüs kontüründe değişiklikler, anormal bir şişlik, deride çukurlaşma ya da göğüs ucu şeklinde değişiklik var mı kontrol edin.elle_meme_muayenesi_resimli_anlatim (3)
4.Kollarınızı aşağı yanlara indirin. Göğüs kaslarınızı gevşetmek için avuç içinizle kalçanıza bastırın. Göğüste çukurlaşma, büzülme ya da herhangi bir değişiklik var mı bakın.elle_meme_muayenesi_resimli_anlatim (4)
5.Herhangi bir değişikliği doktorunuza bildirin ve randevu alın.
2.Adım Duşta
1.Sağ kolunuzu başınızın üzerine kaldırın ve sol elinizle sağ göğsünüzü muayene edin. Parmaklarınızla tüm göğüs üzerinde dairesel hareketlerle muayene gerçekleştirin. Herhangi bir yumru, kalınlaşma, düğüm ya da sertleşme hissettiniz mi?elle_meme_muayenesi_resimli_anlatim (5)
Meme dokusu koltukaltından meme ucuna uzanır. Tüm göğsünüzü, göğüs yanları ve koltukaltını da kontrol ettiğinizden emin olun.
2.Kolunuzu aşağı indirin ve aynısını diğer göğüs için tekrarlayın. Dairesel hareketlerle yumru, kalınlaşma, düğüm ya da sertleşme var mı kontrol edin.
3.Herhangi bir değişiklik varsa doktorunuza gidin.
3. Uzanarak
1. Sağ omzunuzun altına yastık ya da havlu koyarak uzanın. Sağ kolunuzu başınızın altına alın.elle_meme_muayenesi_resimli_anlatim (7)
2.Sol elinizle tüm göğüs dokusunu dairesel hareketlerle nazikçe hissedin. Yanları ve koltukaltını da kontrol edin. Düğüm, kalınlaşma ya da yumru var mı kontrol edin.elle_meme_muayenesi_resimli_anlatim (8)
Az, orta ve çok basınç uygulayın.
3.Sol elinizle sağ göğüs ucunu hafifçe sıkın. Bir akıntı var mı ya da göğüs ucunda yumru varmı kontrol edin.
4.Aynısını sol göğsünüz için tekrarlayın. Dairesel hareketlerle düğüm, kalınlaşma ya da yumru var mı kontrol edin.
5. Herhangi bir değişiklik varsa doktorunuzla irtibata geçin.


YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya haberlerin tüm hakları bizkadinlaricin.com’a aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbiri özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu haber veya yazılar sadece bizkadinlaricin.com tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak alıntılanabilir.


 





YAZININ DEVAMI ==> Evde Kendi Kendine Meme Muayenesi Nasıl Yapılır?
Evde Kendi Kendine Meme Muayenesi Nasıl Yapılır?
Evde Kendi Kendine Meme Muayenesi Nasıl Yapılır?
LihatTutupKomentar