-->

Köpek Isırınca Yapılması Gerekenler

kopek_ısırmasi_icin_ne_yapmali

28 Eylül dünya kuduz günüdür. Köpek ısırması için ne yapılmalı? makalemizde böyle bir durumla karşılaşan kişilerin yapması gereken şeylere yer verdik. Kuduz viral bir hastalıktır ve kuduz köpekler, kediler ve insanlar da dahil olmak üzere memelilerin sinir sistemini etkileyen ölümcül bir enfeksiyondur. Beynin akut inflamasyona neden olur. Enfekte hayvanların tükürük yoluyla yayılır.Temel olarak, bu hastalık çok tehlikeli ve nihayet ölüme yol açabilecek bir virüs olarak adlandırılan kuduzdan kaynaklanır. İnsanlara kuduz genellikle köpek veya diğer hayvanlar tarafından ısırılması yolu ile bulaşır.


1.Adım
Isırılan bölgeyi suyla güzelce yıkayın, böylece tüm bakteri ve mikropları temizlemiş olursunuz. Gerekirse antibakteriyel sabun da kullanabilirsiniz.


2.Adım
Yara üzerinde baskı uygulamak: yara alanına baskı yapılması kanamayı durdurmak için etkili bir ilk yardımdır.


3.Adım
Enfeksiyon kapmasını önlemek için antibiyotikli krem sürün.


4. Adım
Antibiyotikli kremi sürdükten sonra, bir sonraki adımınız yarayı sarmak olmalı, bu yöntemle bakteri saldırıları önlenir ve hızlı iyileşme sağlanır.


5. Adım
ilk yardımın ardından, tetanoz iğnesi vurdurmayı unutmayın. Yara önemli ise tıbbi yardım isteyin.


kopek_isirinca_ne_yapilmali





YAZININ DEVAMI ==> Köpek Isırınca Yapılması Gerekenler
Köpek Isırınca Yapılması Gerekenler
Köpek Isırınca Yapılması Gerekenler
LihatTutupKomentar